Szabó Rebeka, a parlamenti választásra közös jelölteket állító ellenzék Pest megye 10. számú választókerületében induló képviselőjelöltje arról beszélt, hogy a Hernádot, Örkényt és Táborfalvát is érintő Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vonalon rendkívül lassú a közlekedés, a szerelvények 35 kilométer/órás sebességgel járnak.
A Monort, Monorierdőt, Pilist, Albertirsát és Ceglédbercelt is érintő vonalon történtek fejlesztések, de a járatok állandóan késnek - bírált a zuglói alpolgármester. Reggelente, különösen hat és hét óra környékén nem ritka a 40-60 perces késés, sokan panaszkodnak, hogy nem tudnak időben eljutni munkába vagy iskolába - hívta fel a figyelmet. Hozzátette, hogy tavaly novemberben a budapesti szakaszon Zugló és Kőbánya-Kispest között meghibásodott egy biztosítóberendezés, azóta ott körülbelül 10 kilométer/órával járnak a vonatok.
A fejlesztéseket sürgető Szabó Rebeka arra is kitért, hogy a kistelepüléseken rugalmasan kell kialakítani a buszközlekedést, hogy az ott élők eljuthassanak a vasútállomásokra.
A sajtótájékoztatón részt vett Karácsony Gergely főpolgármester, aki úgy fogalmazott: a kormány 12 év után jutott el odáig, hogy tervez vasúti fejlesztéseket. A Párbeszéd társelnöke hozzátette ugyanakkor: a jelenlegi kormány tervei akkor fognak megvalósulni, ha megbukik, mert ez a kabinet nem fog hozzájutni az uniós forrásokhoz.
Az ellenzéki politikus szintén azt sürgette, hogy alakítsanak ki a vasútállomásokra utasokat szállító buszhálózatot. Hozzátette, hogy Budapest és az agglomeráció közösségi közlekedési rendszerét össze kell hangolni. Ebbe a munkába be kell vonni a fővárosi önkormányzatot, az agglomerációs településeket és az államot is - hangsúlyozta.
Karácsony Gergely végül azt mondta, a közösségi közlekedés árai nehezen megfizethetőek, ezért külföldi mintára azt javasolják, hogy bocsássanak ki úgynevezett klímajegyeket, amelyek minden közösségi közlekedési eszközre érvényesek és lehetővé teszik az olcsóbb utazást.
(MTI)
Tetszett a cikk?
Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!