Az érintettek azt állítják, hogy az uniós fuvarozókra vonatkozó mobilitasi csomag tönkreteszi a kelet-közép-európai vállalatokat; a részben már el is fogadott szabályokat a gazdag nyugati országok erőltetik, azt állítva, hogy az alulfizetett sofőröket alkalmazó keletiek kiszorítják őket a piacról - hangzott el a műsorban.
Dittel Gábor azt mondta, hogy az elmúlt 10 évben a kelet-európai, így a magyar fuvarozók is elég jelentős részt szereztek a nyugat-európai piacon, amely a viszonylag olcsóbb fuvardíjak mellett főként azzal magyarázható, hogy a kelet-európaiak, köztük a magyarok is megbízható fuvarozóként vannak számon tartva Nyugat-Európában.
Reményeik szerint a mobilitási csomagról szóló végső döntést a járvány utáni időszakra tolják és addig "talán a józan ész is előkerül az unióban" - fogalmazott Dittel Gábor.
Nyolc ország kormánya, köztük Magyarország is most azt kéri Brüsszeltől, hogy legalább a koronavírus-járványra való tekintettel ne növelje a fuvarozók terheit.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!