Az üzleti digitalizáció kihívásai és lehetőségei: Fókuszban a kulcsterületek

PR-cikkek , 2024.06.28

A digitalizáció korában nemcsak a mindennapi életünket alakítja át a technikai fejlődés, hanem az üzleti világot is.

Digitális Az üzleti digitalizáció ma már nem feltétlenül jelent versenyelőnyt, hanem gyakran a fennmaradás feltétele. A cikkben áttekintjük a kihívásait és lehetőségeit, különös tekintettel a kulcsterületekre.

Az adatok fontossága

Az üzleti életben egyre fontosabb szerepet kap a digitális transzformáció. Azonban megfigyelhető, hogy a gyakorlatban nehéz végigvinni, mert több erőfeszítést igényel, mint amire többnyire elsőre gondolnak. Mindenképpen olyan csapatra van szükség, amelynek a tagjai átlátják a teljes feladathalmazt, és rendelkeznek a szükséges adottságokkal a saját területükön.

A digitális transzformáció során egyértelművé válik, hogy jobb adatminőségre és analitikára van szükség a változáshoz. Olyan információk is érkeznek, amelyeket a cég korábban nem használt. Az adatok szerepe meghatározó, ezért érdemes kijelölni dedikált felelőst erre a területre.  

A nagy mennyiségű adatok gyűjtése és elemzése adatalapú döntéshozatalt tesz lehetővé, amelynek köszönhetően a cégek gyorsabban tudnak reagálni az ügyféligényekre és a piaci változásokra. Azonban fontos hangsúlyozni, hogy ezáltal megnövekszik az adatbiztonsági kockázat is. Emiatt a cégeknek folyamatosan fejleszteniük kell a védelmi rendszereiket.

A technológia fejlődése

Jellemzően számos cég technológiai lemaradásban van annak ellenére, hogy a fejlődésnek köszönhetően az új megoldásokban rejtőző lehetőség egyre nő. Nem minden esetben könnyű átlátni azt, hogy az adott technológia hogyan integrálható a meglévő rendszerekkel, hogyan lehet azt az üzleti igényekhez igazítani.  

Számos vállalatnál megfigyelhető, hogy az IT osztály nem tud változásokat előidézni a cégnél. Ennek oka, hogy nincs kapacitás az üzemeltetés és a működés fenntartása mellett a változások menedzselésére. Ráadásul az új technológiák bevezetéséhez és integrálásához jelentős beruházásokra van szükség anyagi és időbeli szempontból egyaránt.

A folyamatok javítása

A digitalizáció többnyire megköveteli a meglévő üzleti folyamatok újragondolását és átalakítását. Több dolgot újra kell gondolni, például az egyes területek együttműködését vagy az ügyféligények kiszolgálását. Önmagában nem elegendő a meglévő folyamatok javítása, mindenképpen újakra is szükség van.  

A változások emberi oldala

A digitális transzformáció összetett és időigényes feladat, és sok esetben a szervezet különböző szintjein ellenállásba ütközik. A projektvezetőnek a változásmenedzsment terén is tapasztaltnak kell lennie, ugyanis nemcsak technikai változásokról van szó, hanem szervezeti változásokról is. Minden esetben figyelembe kell venni a folyamat emberi oldalát is, és kezelni kell azt.

Az új technológiák számos lehetőséget biztosítanak az üzleti folyamatok optimalizálására, az új üzleti modellek kialakítására, valamint az ügyfélélmény javítására. A digitalizáció kulcs a versenyképes üzleti működéshez. A sikeres megvalósítás érdekében a vállalatoknak nemcsak technológiai, hanem szervezeti változtatásokat is végre kell hajtaniuk.

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!